Świadomość marki - miernik znajomości marki.Zazwyczaj badania świadomości marki przeprowadza się metodą CATI, czyli drogą wywiadów telefonicznych.
Top of Mind) czyli procent grupy docelowej wskazujący daną markę jako pierwszą w badaniu (pierwsza, która przyjdzie do głowy respondentowi).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Świadomość_marki
Bez dobrej reklamy nikt nie dowie się o usługach danej firmy prze co nie będzie ona miała klientów.
Niestety reklama jest dość droga, nawet podstawowa kampania reklamowa potrafi przekroczyć budżet nie jednej małej i średniej firmy.Dlatego jest jedna alternatywa: reklama mobilna, czyli krótko mówiąc reklama na przyczepie, która jeździ przez miasto.
To dobry sposób na zwrócenie uwagi i bywa, że jest skuteczniejsza od reklamy stacjonarnej.Taka reklama może nie przynosi bez pośrednio klientów, chyba że jest zaraz na drzwiami siedziby firmy.
To raczej kwestia działania na świadomość potencjalnego klienta i pokazanie mu, że jest taka firma w jego regionie i oferuje konkretne usługi. Sam się często łapię na tym, ze jak szukam jakiejś firmy to w głowie mam obrazy z billboardów konkretnych firm, które widuję w drodze do pracy, czy sklepu. To właśnie tak ma działać taka reklama i trzeba przyznać, że faktycznie działa..