użyteczne źródło

Lokomotywa Trevithicka

Pierwsze pojazdy napędzane parą (1769-1830) Powóz parowy konstrukcji Richarda Trevithicka stosowany w Londynie z 1802 Lokomotywa Trevithicka Rakieta Stephensona Lokomotywa Johna Blenkinsopa z 1812 Pojazd Siegfrieda Marcusa z 1889 Ford Model T z 1911 Jednak pierwszym udokumentowanym pojazdem napędzanym silnikiem cieplnym był parowy wehikuł francuskiego inżyniera wojskowego, Nicolasa-Josepha Cugnot, zbudowany w 1769. Pojazd Cugnot?a przeznaczony do ciągnięcia dział, był napędzany prymitywną, dwucylindrową maszyną parową, która umożliwiała jego ruch z prędkością zaledwie 4 km/h.

Dlatego też, pojazd ten nie doczekał się uznania ówczesnych ludzi i szybko odszedł w zapomnienie. W 1801 angielski inżynier Richard Trevithick reaktywował ideę użycia maszyny parowej do napędzania pojazdu.

Udoskonaliwszy maszynę parową, zastosował ją do napędu, ?lokomotywy drogowej? i jako pierwszy w świecie, w 1804 przejechał pomyślnie 150 km, zabierając jednocześnie 12 pasażerów.

Parowóz ten nie odniósł jednak sukcesu finansowego, i dlatego też często błędnie podaje się Rakietę George?a i Roberta Stephensonów jako pierwszy parowóz świata. Został on skonstruowany w 1829, właściwie była to udoskonalona wersja parowozów konstruowanych w poprzednich latach (pierwszą linię kolejowa George Stephenson uruchomił już w 1825).

W Rakiecie zastosowano wielorurowy kocioł, który znacznie poprawił jej osiągi.

Zbudowano ją głównie dla uczestnictwa w konkursie Rainhill Trials, którego zwycięska maszyna miała być używana przez kolej Liverpool ? Manchester. Rakieta zwyciężyła, ponieważ jako jedyna przetrwała wszystkie próby, a jej osiągi odpowiadały organizatorom.
15 września 1830 miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek w historii kolei ? podczas oficjalnego otwarcia linii Liverpool ? Manchester, zginął William Huskisson.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacji

Sezonowa wymiana opon

Sezonowa wymiana opon jest koniecznością w przypadku każdego samochodu.
Najbardziej uniwersalne są opony przejściowe.

Mogą być one zakładane na wiosnę i służyć nawet przez cały rok.

Jednak mechanicy przekonują, że w razie nadejścia większych mrozów czy dużych upałów opony przejściowe mogą szybciej się ścierać.

Dlatego najlepiej jest zakładać na wiosnę opony letnie.

Takie opony dobrze znoszą wysokie temperatury i mogą wówczas rozwijać spore prędkości. Jednak nie sprawdzają one podczas dużych spadków temperatur. Przez takie opony samochód może tracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co często doprowadza do wypadków drogowych.

Dlatego przed zimą powinno się zakładać opony zimowe.

Tego rodzaju opony będą sprawdzały się nawet na najbardziej śliskiej nawierzchni.

Fabryki samochodowe

użyteczne źródło Najnowsze samochody można znajdywać w fabrykach samochodowych.
Kupowanie samochodów w takich fabrykach daje pewność, że są one pojazdami o najwyższej jakości.

Trzeba bowiem pamiętać o tym, że każdej osobie, która dokonuje zakupu nowego samochodu powinno zależeć na tym, aby był on pojazdem o jak największej jakości.

W przeciwnym razie niesprawny samochód może stanowić zagrożenie nie tylko dla niej, ale również dla innych użytkowników drogi.
Natomiast sprowadzanie samochodu z fabryki może odbywać się w sposób prywatny.
Wówczas to osoba dokonująca zakupu samochodu będzie odpowiedzialna za jego przywóz do domu i umieszczenie w garażu.
W razie potrzeby można także dowiedzieć się o możliwość przywozu samochodu przez specjalną firmę.
.

Widok do druku:

użyteczne źródło