integracja sensoryczna

Ukończyła studia z zakresu terapii

integracja sensoryczna
Twórca terapii IS Dr.

A.Jean Ayres urodziła się w 1923 roku w Visalii stan Kalifornia USA.

Ukończyła studia z zakresu terapii zajęciowej uzyskując stopień magistra na Uniwersytecie Południowej Kalifornii (University of Southern California USC) w 1954 roku .
W 1961 roku uzyskała stopień doktora filozofii w zakresie psychologii uczenia na Uniwersytecie Południowej Kalifornii USC. W latach 1964 ? 1966 ukończyła studia podoktoranckie w Narodowym Instytucie Zdrowia Psychicznego (National Institute of Mental Health) w Instytucie Badań Mózgu (Brain Research Institute) w Instytucie Rozwoju Dziecka (Institut of Child Development) na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA). Od 1959 roku została przyjęta do grona profesorów wykładowców na Uniwersytecie Południowej Kalifornii na dwóch wydziałach: terapii zajęciowej i psychologi uczenia się.

W 1975 roku otwiera prywatną Klinikę (Ayers Clinic) w Torance w Kalifornii .

Obecnie klinika jest centrum non profit terapii i badań IS, stowarzyszonym z Międzynarodową Organizacją Integracji Sensorycznej (Sensory Integration International) .
W roku 1985 przechodząc w stan spoczynku została emerytowanym profesorem Uniwersytetu Południowej Kalifornii.

Dr.

Ayers opracowała i wystandaryzowała przeszło 20 testów, i opublikowała przeszło 50 artykułów naukowych.

Najbardziej znana jednak stała się dzięki swoim dwóm książkom: Sensory Integration and The Child ("Integracja Sensoryczna i dziecko") oraz Sensory Integration and Learning Disorders ("Integracja Sensoryczna i trudności w uczeniu się").

Nakręciła też cztery profesjonalne filmy szkoleniowe.
Za swoją pracę została wyróżniona odznaczeniami American Ocupational Therapy Association (Amerykańskiego Towarzystwa Terapii zajęciowej): Eleonor Clark Slagle Lectureship w 1963 roku i Award of Merit w 1965 roku. W 1973 roku została członkiem grona naukowego AOTA.
Zmarła 16 grudnia 1988 roku.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej

Zalecenia do stosowania terapii IS

Zalecenia do stosowania terapii IS Terapia IS może być stosowana w przypadku następujących chorób i dysfunkcji: 1.

Zaburzenia związane ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia, w przypadku: zaburzeń percepcji wzrokowej, zaburzeń percepcji słuchowej, zaburzeń orientacji przestrzennej, zaburzeń małej motoryki. 2.

FAS, w przypadku: nieprawidłowego czucie w jamie ustnej u niemowląt, osłabionego lub wzmożonego napięcia mięśniowego, nadwrażliwości na dźwięk i światło, nadpobudliwości, krótkiego czasu skupienia uwagi, 3.
Autyzm/zespół Aspergera, w przypadku: zaburzeń mowy, słabej modulacji sensorycznej (dotyk, propriocepcja, przedsionek), słabej kontroli posturalnej (niskie napięcie mięśniowe, słaba równowaga), słabego planowania ruchu, ideacji i organizacji zachowania. 4.
Zespół Downa, w przypadku: obniżonego napięcia mięśniowego, poszukiwań wrażeń proprioceptywnych, opóźnionego rozwoju kontroli posturalnej, trudności z odczuwaniem położenia części swojego ciała, problemów z obniżoną reakcją na bodziec, dyskryminacją dotykową, opóźnienia w rozwoju funkcji wzrokowych, opóźnienia rozwoju mowy. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej

W trakcie terapii IS

Terapia integracji sensorycznej (terapia IS, terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego) ? terapia prowadzona w specjalistycznych gabinetach dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sygnałów płynących z otoczenia, mająca na celu przywrócenie prawidłowej pracy zmysłów w celu płynnego codziennego funkcjonowania1. Jeśli przetwarzanie zmysłów przebiega nieprawidłowo, wówczas mózg nie może pełnić swojej najistotniejszej funkcji ? integracji wrażeń sensorycznych.
Dziecko takie może zareagować na bodźce znaczącym, spójnym zachowaniem.
Może mieć trudności z wykorzystaniem informacji sensorycznych do zaplanowania i przeprowadzenia działań.
Terapia IS jest procesem, w odróżnieniu od aktywności sensomotorycznych, czyli ćwiczeń bazujących na różnych bodźcach zmysłowych, które można włączać do terapii innych niż terapia IS, np. terapii logopedycznej, pedagogicznej itp. W trakcie terapii IS podąża się za potrzebami i aktywnością dziecka, dlatego nie jest możliwe wcześniejsze przygotowanie konspektu sesji terapeutycznej.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej
.

Widok do druku:

integracja sensoryczna