Drogie naprawy samochodów

czytaj całość tutaj czytaj całość tutajZdarza się, że naprawa samochodu jest bardzo droga.

Dzieje się tak wówczas, gdy awarii uległa jakaś bardziej nietypowa część samochodu, który musi zostać sprowadzona na przykład z zagranicy.

W takiej sytuacji trudno jest zadbać o tanią naprawę samochodu, jeżeli jego właściciel chce z niego jak najszybciej skorzystać.

Powinien więc udać się do takiego warsztatu, który wykonuje ekskluzywne i kompleksowe naprawy samochodów.

Dzięki temu na pewno będzie mógł w pełni naprawić swój samochodów i cieszyć się jego użytkowaniem.
Czasami jednak naprawy samochodów zajmują więcej czasu.

Wówczas warto skorzystać z oferty takiego warsztatu samochodowego, który w kontakcie z ubezpieczycielem będzie w stanie udostępnić swojemu klientowi samochód zastępczy.

Oznaczenia opon samochodowych

Oznaczenia opon samochodowych Na boku opony znajduje się szereg różnych oznaczeń, które mówią o jej cechach. Do najważniejszych oznaczeń, istotnych z punktu widzenia użytkownika, można zaliczyć: rozmiar opony rodzaj opony (ze względu na przeznaczenie) datę produkcji Rozmiar opony samochodowej Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony, lecz czasem wymiary podawane są w milimetrach, a czasem w calach. Przykładowo oznaczenie: 175/70 R 14 84 T czytamy następująco: 175 ? szerokość opony w milimetrach, 70 ? profil opony oznaczający, że wysokość11 opony stanowi 70% jej szerokości, w tej oponie: ok. 123 mm,Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Dociśnięcie szczęk do bębna

Zasada działania Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego.

Rozpieracz wywiera nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna.

Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa. Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki? Dla rozpieraczy hydraulicznych: Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku.

W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna.

Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych.

Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

.

Widok do druku:

czytaj całość tutaj