moduły komfortu

Jest elementem pojazdu

Opona pneumatyczna ? zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana na felgę lub obręcz i wypełniana powietrzem (lub innym gazem) pod ciśnieniem. Jest elementem pojazdu kontaktującym się z podłożem, zapewnia przenoszenie ciężaru pojazdu, sił napędu, hamowania i skrętu, a także podstawową amortyzację w czasie jazdy.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Ekskluzywne naprawy samochodów

Zdarza się, że naprawa samochodu jest bardzo droga.
Dzieje się tak wówczas, gdy awarii uległa jakaś bardziej nietypowa część samochodu, który musi zostać sprowadzona na przykład z zagranicy.
W takiej sytuacji trudno jest zadbać o tanią naprawę samochodu, jeżeli jego właściciel chce z niego jak najszybciej skorzystać.
Powinien więc udać się do takiego warsztatu, który wykonuje ekskluzywne i kompleksowe naprawy samochodów.

Dzięki temu na pewno będzie mógł w pełni naprawić swój samochodów i cieszyć się jego użytkowaniem.

Czasami jednak naprawy samochodów zajmują więcej czasu.

Wówczas warto skorzystać z oferty takiego warsztatu samochodowego, który w kontakcie z ubezpieczycielem będzie w stanie udostępnić swojemu klientowi samochód zastępczy.

Szczególnym rodzajem rozrusznika

moduły komfortu
Dynamostarter Szczególnym rodzajem rozrusznika elektrycznego stosowanym w pojazdach jest dynamostarter umieszczany bezpośrednio na wale silnika spalinowego.
Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika.

W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynnego w tym trybie uzwojenia szeregowego pełnią rolę biegunów biernych, w trybie pracy rozrusznika czynne są oba uzwojenia stojana. Dynamostarter bywa nazywany też prądnicorozrusznikiem, prądorozrusznikiem i dynastarterem.

Takie rozwiązanie jest stosowane w lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną, gdzie z wałem korbowym jest bezpośrednio połączona prądnica główna, która spełnia funkcję rozrusznika, co ma miejsce w większości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną prądu stałego.

Gdy silnik spalinowy lokomotywy napędza trójfazową prądnicę prądu przemiennego do rozruchu stosuje się osobny rozrusznik, który w czasie pracy silnika spalinowego pełni rolę prądnicy pomocniczej.
Takie rozwiązanie zastosowano w lokomotywie serii SP47.
Zastosowano prądnicę - rozrusznik na napięcie akumulatorów 110 V o mocy 80 kW do rozruchu silnika o mocy 3000 KM.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego.

Widok do druku:

moduły komfortu